ရိုးသားျခင္းဆိုသည္မွာ ေယဘုယ်အားျဖင့္
ရုိးရွင္းစြာေနထိုင္ျခင္းျဖစ္သည္။ ရုိးသားျခင္းသည္ သဘာ၀အားျဖင့္ ေမြးသေႏၶတစ္မ်ိဳးျဖစ္သည္။
ကၽြ္ႏုပ္တို႔ငယ္ရြယ္စဥ္အခ်ိန္၌ ကၽြ္ႏုပ္တို႔၏လိုအပ္ခ်က္အား ငိုျခင္းအားျဖင့္ ျပသခဲ့ၾကသည္။
မည္သည့္ဘာသာေဗဒမွ်မပါဘဲ လြတ္လပ္စြာ ရုိးရွင္းပြင့္လင္းစြာေတာင္းခံခဲ့ ၾကသည္။ ဤသို႔အားျဖင့္
အရြယ္တျဖည္းျဖည္းေရာက္လာသည္နွင့္အမွ် ရိုးရွင္းစြာေတာင္းခံျခင္းမွ ဘာသာေဗဒ တို႔ႏွင့္
ေတာင္းခံလာၾကသည္။ ထိုမွတဆင့္စိတ္ေကာက္ျခင္းကဲ့သို႔မာယာသံုး၍ေတာင္းခံလာ တတ္ခဲ့ၾကသည္။
အရြယ္ေရာက္၍ အသိဥာဏ္အားေကာင္းလာသည္ႏွင့္အမွ်
စိတ္ေကာက္ျခင္းအျဖစ္ႏွင့္ မလံုေလာက္ေတာ့ဘဲ ၀မ္းထဲသိုမွိတ္ ႀကိတ္ကာႀကံစည္ျခင္းျဖင့္
လိုခ်င္သည္ကိုရေအာင္ႀကံေဆာင္လာခဲ့ၾက သည္။ ထိုထက္ပို၍လိုအပ္ေသာကိစၥမ်ားတြင္ လွည့္ဖ်ားျခင္းအတတ္(သာေဌယ်)တို႔ျဖင့္လိုအပ္သည္ကို ရေအာင္အားထုတ္လာၾကေအသည္။ ထိုထက္လိုအပ္ခဲ့ေသာ္အႏုိင္ထက္ျပဳျခင္းမ်ားျပဳလုပ္လာခဲ့ ၾကေပသည္။
ဤျဖစ္စဥ္အရၾကည့္ေသာ္ အရြယ္ေရာက္လာေလေလရုိးဂုဏ္ႏွင့္ကင္းေ၀းသြားေလေလျဖစ္ သြားသကဲ့သို႔ရွိေလသည္။ မိမိကိုယ္မိမိထိန္းေက်ာင္းႏိုင္ေသာ ပညာႏွင့္ျပည့္စံုေလေလ
ပို၍ေၾကာက္စရာေကာင္းမည္ကဲ့သို႔ ယူဆစရာအေၾကာင္းရွိေလသည္။ထိုအခါ ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္မႈဆိုင္ရာ အတတ္ျဖစ္ေသာပညာသင္ၾကားျခင္း သည္ ေၾကာက္စရာေကာင္းေသာအမႈကိစၥဟုယူဆႏိုင္စရာျဖစ္ လာေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ေရွးက်ေသာ
အခ်ိဳ႕ေခတ္ အဆက္ဆက္၌ပညာသင္ၾကား/သင္ယူျခင္း အားျပင္းထန္က်ပ္တည္းစြာ တားျမစ္ခဲ့ၾကေလသည္။
အခ်ိဳ႕ေသာႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ေတြးေခၚခ်ိန္ဆ
ေၾကာင္းက်ိဳးရႈျမင္ျခင္းအတတ္သင္ဆရာ (ဆိုကေရတီး စသည္)တို႔အား သတ္ျဖတ္ခဲ့ျခင္းမ်ားရွိခဲ့ဖူးေလသည္။
သို႔ေသာ္ ရိုးသားျခင္းမူလသဘာ၀ျဖစ္ေသာ အလြန္ရိုးရွင္း သည့္ ငိုျခင္းအတတ္သည္ ေနရာတိုင္းတြင္
သံုး၍မရစေကာင္းေပ။ ထိုလိုအပ္ခ်က္အား မည္သို႔ေျဖရွင္းမည္ နည္း။ ထိုအခါရိုးသားျခင္း၏
သဘာ၀သေဘာတရားတစ္ခုအားထပ္မံဆြဲကိုင္ၾကရေတာ့ သည္။ ရိုးသားျခင္းဟူသည္ ရင္ရွင္းရွင္းႏွင့္လုပ္ျခင္းဟူေသာသေဘာတရားတစ္ခု ေပၚထြက္လာသည္။ (ဗိုလ္ခ်ဳပ္ အဖ ေအာင္ဆန္း ေျပာဖူးသည္ဟု မွတ္သားဖူး)။
ရင္ရွင္းရွင္းႏွင့္လုပ္ျခင္းဆိုသည္မွာ
မိမိအလုပ္မတြက္ရင္ေလးစရာမလိုေသာ၊တနည္းအားျဖင့္ေ နာက္ျပန္လွည့္စရာမလိုေသာ၊ တနည္းအားျဖင့္
ေနာင္တတဖန္ပူပန္စရာမလိုေသာ ျပဳမူေဆာင္ရြက္ျခင္းဟု ယူဆရေပမည္။ထိုေနရာ၌ ေနာက္ျပန္လွည့္စရာမလိုေအာင္၊
ေနာင္တရစရာမရွိေအာင္လုပ္ရန္မွာ ေျဖာင့္မတ္ မွန္ကန္ရန္ အေရးႀကီးေပသည္။ အမွားအမွန္ကို
လုပ္စရာအလုပ္အားမေဆာင္ရြက္မီတင္ႀကိဳေ၀ဖန္ပိုင္းျခား ရန္လိုအပ္ေပသည္။
ထိုအခါ အမွားအမွန္ခြဲျခားသိေသာ ေၾကာင္းက်ိဳးဆင္ျခင္တတ္ေသာ
သေဘာရွိေသာ၀ဖန္ပိုင္းျခား တတ္ေသာပညာကိုသင္ၾကားရန္ အထူးလိုအပ္လာေလသည္။ ထို႔အျပင္ လူ႔ေလာက၏
ျပႆနာ ဇစ္ျမစ္ႀကီးႀကီး မ်ားေဖာက္ဖြားရာသည္ လို၀ွက္ထားေသာအရာမ်ား ေပါက္ကြဲပြင့္အံထြက္လာေသာ
အခ်ိန္ပင္ျဖစ္ေလသည္။ ထိုအခါတြင္ ေတာက္ေလွ်ာက္ရိုးသားစြာေဆာင္ရြက္ခဲ့ေသာအရာမ်ားသည္ လွ်ိဳ႕၀ွက္အမည္းမ်ားထြက္လာ
ခ်ိန္တြင္ အလဟႆ အျဖစ္ျဖင့္နိဂံုးခ်ဳပ္ရေပေတာ့သည္။ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေသာ အလုပ္မွ ထြက္ေပၚလာေသာ
အက်ိဳးရလဒ္သည္ မိမိနွင့္တကြ မိမိေခါင္းေဆာင္မႈေနာက္လိုက္ၾကေသာ အသိုင္းအ၀ိုင္းအတြက္
ေကာင္းက်ိဳး ထက္ဆိုးက်ိဳးသာေပးေသာ မေကာင္းမႈတစ္ခုအျဖစ္ရွင္သန္က်န္ ရစ္ေလေတာ့၏။
ထို႔ေၾကာင့္ရိုးသားျခင္းသေဘာဟူသည္ ေသးငယ္အစိတ္အပိုင္းမွစ၍ ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားျပီးလွ်င္ ေနာင္တခ်ိန္
ေနာင္တကင္းကင္းႏွင့္ ရင္ဆိုင္ႏိုင္ေအာင္လွ်ိဳ႕၀ွက္ခ်က္ကင္းကင္းႏွင့့္ျပတ္သားစြာေဆာင္ရြက္၊
ျပဳမူ၊ ေနထိုင္၊ ေျပာဆိုျခင္းဟု ယူဆမိေလသည္။