Sunday, April 20, 2014

စည္‌းမ်ဥ္‌းစည္‌းကမ္‌း

‌စည္‌းကမ္‌းဟုဆိုရာတြင္‌ စည္‌းဟူသည္‌မွာ တာထား‌ေသာ‌ေဘာင္‌ကို ဆိုလို‌ေလသည္‌။ ထို‌ေဘာင္‌အားမ‌ေက်ာ္‌‌ေသးသ၍ စည္‌း‌ေဖာက္‌သည္‌ဟုမယိုးစြပ္‌ႏိုင္‌‌ေပ။ ကမ္‌းဟူသည္‌မွာ ျမစ္‌႐ိုး‌ေခ်ာင္‌း႐ိုးမ်ား၏ အနားသတ္‌အကြပ္‌ျဖစ္‌‌ေလသည္‌။ ထို႔‌ေၾကာင္‌့စည္‌းကမ္‌းဟူသည္‌ အနားသတ္‌႐ွိ‌ေသာ‌ေဘာင္‌ဟု ဆိုႏိုင္‌မည္‌ဟုထင္‌မိ‌ေလသည္‌။
        ထို႔အတူ စည္‌းမ်ဥ္‌းဟုဆိုရာတြင္‌လည္‌း မ်ဥ္‌းဟူသည္‌တိက်‌ေသခ်ာ‌ေသာ လိုင္‌းျဖစ္‌‌ေလသည္‌။ ထို႔‌ေၾကာင့္‌ စည္‌းမ်ဥ္‌းသည္‌ တိက်‌ေသခ်ာ‌ေဘာင္‌ျဖစ္‌‌ေလသည္‌။
        စည္‌းမ်ဥ္‌းစည္‌းကမ္‌းဟူသည္‌ တိက်‌ေသခ်ာ‌ေသာ အနားသတ္‌‌ေဘာင္‌တစ္‌ခုကို ဆိုလိုသည္ဟုယူဆႏိုင္‌‌ေပသည္‌။
        ထို‌ေနရာတြင္‌ လူတစ္‌ဦးခ်င္‌းစီ၌‌ေသာ္‌ ‌လည္‌း‌ေကာင္‌း မိသားစုတစ္‌စုစီ၌‌ေသာ္‌လည္‌း‌ေကာင္‌း အဖြဲ႔အစည္‌းတစ္‌ခု၌‌ေသာ္‌လည္‌း‌ေကာင္‌း ႏိုင္‌ငံတစ္‌ခုစီ၌ေသာ္‌လည္‌း‌ေကာင္‌း စည္‌းမ်ဥ္‌းစည္‌းကမ္‌းမ်ား သတ္‌မွတ္‌ထား‌ေလသည္‌။
ထိုစည္‌းမ်ဥ္‌းစည္‌းကမ္‌းမ်ားသည္‌ မိမိကိုယ္‌ပိုင္‌‌ေန ထိုင‌္‌‌ေရး အဆင္‌‌ေျပ‌ေစရန္‌‌ေသာ္‌လည္‌း‌ေကာင္‌း၊ မိမိ ပါ၀င္‌ပတ္‌သတ္‌ရာ အဖြဲ႔အစည္‌းအတြင္‌း ‌ေနထိုင္‌‌ေရး အဆင္‌‌ေျပ‌ေစ‌ေရးအတြက္‌‌ေသာ္‌လည္‌း‌ေကာင္‌း၊ မိမိႏိုင္‌ငံ မိမိလူမ်္ိဳးအတြင္‌း အသက္‌႐ွင္‌‌ေနထိုင္‌‌ေရး အဆင္‌‌ေျပ‌ေစရန္‌အတြက္‌လည္‌း‌ေကာင္‌း သတ္‌မွတ္‌ ၾကရ‌ေလသည္‌။
         စည္‌းမ်ဥ္‌းသတ္‌မွတ္‌ရာတြင္‌ ျဖတ္‌သန္‌းခဲ့ရ‌ေသာ အ‌ေတြ႔အၾကံဳ‌ေပၚတြင္‌လည္‌း‌ေကာင္‌း၊ ‌ေ႐ွ႕ဆက္‌ အဆင္‌‌ေျပျပႆနာကင္‌းစြာ ရပ္‌တည္‌ႏိုင္‌‌ေစရန္‌ လည္‌းေကာင္‌း ရည္‌ရြယ္‌၍ ‌ေဆာင္‌ရြက္‌ၾက‌ေပသည္‌။
ထို‌ေနရာတြင္‌ လူတို႔သည္‌ ဆိုင္‌ရာဆိုင္‌ရာ ဦး‌ေဏွာက္‌ ၌ျဖစ္‌တည္‌လာ‌ေသာ အ‌ေၾကာင္‌းအရာတို႔‌ေပၚတြင္‌ မူတည္‌တြက္‌ခ်က္‌၍ စည္‌းသတ္‌မွတ္‌ၾက‌ေပသည္‌။
         သို႔‌ေသာ္‌ယ‌ေန႔ ကမၻာ‌ေပၚတြင္‌ လူ႔အဖြဲ႔အစည္‌း အားလံုးသည္‌ စည္‌းမ်ဥ္‌းမ်ားခ်မွတ္‌ရာ လံုး၀ျပည္‌့စံု ‌ေသာစည္‌းမ်ဥ္‌းတို႔အားခ်မွတ္‌ႏိုင္‌ျခင္‌း မ႐ွိ‌ေသး‌ေပ။ အဘယ္‌‌ေၾကာင္‌့ဆို‌ေသာ္‌ ခ်မွတ္‌‌ေသာစည္‌းမ်ဥ္‌းမ်ား သည္‌ ဦး‌ေဏွာက္‌မွထြက္‌‌ေသာ အ‌ေၾကာင္‌းအရာမ်ား မ်ား‌ေနျခင္‌း‌ေၾကာင္‌့ဟု ယူဆမိ‌ေလသည္‌။
          ဤ‌ေနရာ၌ အလြန္‌‌ေလးစားဖြယ္‌‌ေကာင္‌း‌ေသာ စည္‌းမ်ဥ္‌းမ်ား ျပည္‌့စံု‌ေသာစည္‌းမ်ဥ္‌းမ်ား မ႐ွိဘူးလား ဟု‌ေမးစရာ႐ွိ‌ေလသည္‌။ ႐ွိခဲ့သည္‌ဟု ‌ေျဖႏိုင္‌စရာ႐ွိ ‌ေလသည္‌။ ခ်မွတ္‌ခဲ့‌ေသာပုဂၢိဳလ္‌မွၶာ ဗုဒၶျဖစ္‌၍ စည္‌းမ်ဥ္‌းမွာ ၀ိနယ ျဖစ္‌‌ေလသည္‌။ ထိုစည္‌းမ်ဥ္‌းမ်ား မွာ ဗုဒၶျမတ္‌စြာ၏ ဥာဏ္‌‌ေတာ္မွ‌ထြက္‌‌ေသာ အ‌ေၾကာင္‌း အရာသက္‌သက္‌မဟုတ္‌ဘဲ သံဃာ့အဖဲြ႔အစည္‌းမွ ‌ပါ၀င္‌သူတို႔၏ ျပဳမူ‌ေဆာင္‌ရြက္‌မႈအ‌ေၾကာင္‌းမ်ား‌ေၾကာင္‌့ အက်ိဳးတရားအျဖစ္‌ စည္‌းကမ္‌းမ်ားျဖစ္‌လာရ‌ေလ သည္‌။ စည္‌းမ်ဥ္‌းခ်မွတ္‌ရာတြင္‌လည္‌း ခ်ဳပ္‌ခ်ယ္‌ကန္‌႔ သတ္‌ျခင္‌းဦးစား‌ေပး‌ေသာ သ‌ေဘာျဖင္‌့ခ်မွတ္‌ခဲ့ျခင္‌း မဟုတ္‌ဘဲ သံဃာထု‌‌ေရ႐ွည္‌ အက်ိဳးျဖစ္‌ထြန္‌း‌ေစရန္‌ ရည္‌ရြယ္‌၍ခ်မွတ္‌ခဲ့‌ေပသည္‌။
            ထိုစည္‌းမ်ဥ္‌းတို႔သည္‌ ျပဳလုပ္‌သည္‌့အပစ္‌‌ ‌ေၾကာင္‌့ျဖစ္‌‌ေပၚလာ‌ေသာအက်ိဳးတရားအား ပယ္‌သတ္‌ျခင္‌းမဟုတ္‌ဘဲ အပစ္‌အက်ိဳးမ်ားမ‌ေပၚ‌ေစ ရန္‌ျပဳလုပ္‌ျခင္‌းအ‌ေၾကာင္‌းတရားအား ပယ္‌သတ္‌ျခင္‌း ျဖစ္‌‌ေလသည္‌။ ဗုဒၶျမတ္‌စြာ ခ်မွတ္‌ခဲ့‌ေသာစည္‌းမ်ဥ္‌း မ်ားအားလိုက္‌နာပါက ရဟန္‌းသံဃာ့‌ေဘာင္‌၌‌ေန ထိုင္‌‌ခ်င္‌ေသာပုဂၢိဳလ္‌အဖို႔ ‌ေရ႐ွည္‌အက်ိဳးျဖစ္‌ထြန္‌းဖို႔ သာ႐ွိ‌ေလသည္‌။
            ထို႔‌ေၾကာင္‌့ကြၽန္‌‌ေတာ္‌တို႔ လူပုဂၢိဳလ္‌မ်ားခ်မွတ္‌ ‌ေသာစည္‌းမ်ဥ္‌းမ်ားသည္‌ ကြၽႏု္‌ပ္‌တို႔လူပုဂၢိဳလ္‌မ်ားအ တြက္‌‌ေရ႐ွည္‌အက်ိဳးျဖစ္‌ထြန္‌းမႈကို ဦးစား‌ေပးႏိုင္‌ရန္‌ လိုအပ္‌‌ေပသည္‌။ ထို႔အျပင္‌ က်ဴးလြန္‌မႈမ႐ွိ‌ေသာ ကိစၥမ်ားအတြက္‌ စည္‌းမ်ဥ္‌းမ်ားႀကိဳတင္‌ခ်မွတ္‌ထား ျခင္‌းသည္‌ တကယ္‌က်ဴးလြန္‌‌ေသာအခါ အက်ိဳး‌အ‌ေၾကာင္‌း ဆီ‌ေလ်ာ္‌‌ေအာင္‌ တားျမစ္‌ႏိုင္‌စြမ္‌း အားနည္‌းတတ္‌‌ေလသည္‌။
           အခ်ဳပ္‌အားျဖင္‌့ဆို‌ေသာ္‌ စည္‌းမ်ဥ္‌းမ်ားသည္‌ က်ဴးလြန္‌မႈမ႐ွိခင္‌ခ်မွတ္‌ပါက ထိုစည္‌းမ်ဥ္‌း၏အားနည္‌း ခ်က္‌ကို‌ေလ့လာခိုင္‌းသကဲ့သို႔ု႐ွိ‌ေလသည္‌။ ထိုအခါ စည္‌းမ်ဥ္‌းမ်ားသည္‌ ျပစ္‌မႈႏွင္‌့ျပစ္‌ဒဏ္‌အံ‌ေခ်ာ္‌ႏိုင္‌‌ေလ သည္‌။ ထို႔‌အျပင္‌စည္‌းမ်ဥ္‌းသည္‌ တကယ္‌လက္‌‌ ‌ေတြ႔က်င္‌့‌ေဆာင္‌‌ေသာအခ်က္‌ျဖစ္‌ရန္‌လိုအပ္‌‌ေပသည္‌။